lördag 24 november 2007

Dagen idag

Idag har vi varit hos pappa och mamma. Och ja, Wilma följde med fast hon mådde så dåligt sist då hon kräktes och bajsade på hemvägen. Hon skulle få vara hemma men när vi började göra iordning oss så sprang hon runt oss som en tok. Jag tog då fram transportburen och Wilma rusade fram till den och ville in. Sen skyndade hon sig att kissa och så ställde hon sig vid dörren. Så det var bara att stoppa in en lugnande tablett i den lilla kräket och vänta i en halvtimme. Den här gången gick det jättebra upp till Älvdalen. Hon jamade pyttelite och låg lugnt och stilla hela vägen upp. Och på hemvägen var det likadant. Hon hade slemmat lite på filten men det var knappt nåt. Kanske hon tillslut kommer att gilla bilåkningen.

Upp i Månsta så var Nalle redan där när vi kom. Sen lekte dom hela dagen och hade skitkul. Wilma hörde även mössen som går i väggen i mamma och pappas hus. Och sen fick dom en mus i fällan som både Wilma och Nalle fick lukta på. Nalle var väl lite reserverad men Wilma hade helst velat att vi släppte ut den till henne. Dom fick bara lukta lite så inte musen skulle bli stressad. Men den musen hade hon varit i fällan flera gånger för den var hur cool som helst.

Nu är jag hur trött som helst. Nån i porten hade efterfest i natt. Jag hörde ingen musik eller så men jag hörde när det kom ett gäng och var fulla och så hörde jag när några stod och pratade innan dom gick in. Det är för att jag har öppet fönster. Dom störde verkligen inget annars. Det är bara kul när det händer lite tycker jag. Att jag är trött beror säkert oxå på att jag inte druckit nåt kaffe idag, jag har början till migrän och så är det tydligen fullmåne snart. Början till migrän är inget ovanligt. Jag får fan det varje gång som jag är ledig och kopplar av.

Nu är det sängen som gäller...
G'natt och goodbye

1 kommentar:

Kanelbullen sa...

Dagens siffra är TRE. Lala lala lala lala lala la! (lånat ut tre myror"