tisdag 17 augusti 2010

Allergian

Hemma från Falu djursjukhus. Ester har någon form av allergi. Så nu ska hon köra med sträng diet i 2 veckor. Ingen annan mat. Allt ska bort. Det ska inte finns nåt som hon kan stjäla framme heller. När vi sen kört så i två veckor så ska det bli tvärt om. Då ska hon få käka allt. Får hon då tillbaka sina kliprickar så vet vi att det är foderallergi och då ska det bli ett schema mat. Och om inte kliprickarna försvinner när vi kör dieten så är hon allergisk mot nåt i luften. Ute eller inne. Kan vara allt från pollenallergi till katt. Jag tänker inte bryta ihop och ta ut nåt i förväg angående ev kattallergi. OM det skulle vara det så tar vi det då.

När vi kom till veterinären så klev Ester glatt in i byggnaden. Sen stannade hon till, kollade sig runt och sen åkte svansen in mellan benen och hon ville ut. Vi gick ut ett tag. Där träffade vi en kund till mig. Som grät. Dom hade inte fått ett roligt beslut att ta. Jag är ju som jag är så jag grät också en skvätt, trots att jag inte känner kunden speciellt bra och hunden har jag aldrig sett. Men matten var så ledsen.

Inne i undersökningsrummet så försökte Ester klättra upp på mig hela tiden. Jag är glad att hon är så liten som hon är. Jag är helt sönderriven på bröstet eftersom hon skulle upp till mig hela tiden. Kom på att hon faktiskt var rädd att få vatten under huden igen för det gör tydligen väldigt ont. Nu blev det ju bara undersökning och lite skrapning på en blåsa och sen blodprov.

Inga kommentarer: