torsdag 29 april 2010

Fin i truten

Igår var jag till tandläkaren igen. Sista gången. Jag var nervösare än jag varit nångång. Min halva framtand skulle fixas om. TandläkarPeo skrattade åt mig och tyckte att jag var töntig. Men jag är så livrädd att den ska trilla ur. Den andra har ju hållt sen 1976. Vem vet om dom gör lika bra grejer nu för tiden?

Först så skulle han ta en röntgenbild på framtanden. "Gapa. Men gapa större. Men större kan du. Det är ju så här att man skulle ju faktiskt kunna tro att du har en rätt så stor mun". Vilken tandläkare man har alltså Haha! Men vi fick dit röntgenplattan tillslut och han såg att pulpan var högt upp och att det nog inte skulle göra ont. Jag talade då om att jag skiter i om det gör ont bara den inte trillar bort. Då skrattade han. Jag har ju bedövning till alla annars.

Men han fick dit plasten och tanden är faktiskt väldigt fin nu. Jag är nöjd. Och jag hoppas att den sitter fast lika länge som den förra gjorde. I 34 år. Herregud!

1 kommentar:

LiNdA sa...

tumme upp