lördag 3 april 2010

Så många som jag glömde...

"Kolla, där är hon, min favoritkassörska. Va glad jag blir att hon jobbar." Sånt är skönt att höra när man tycker att livet är lite av en strid. Att det sen kommer från en lite onykter kille i ens egna ålder känns ännu bättre.

"Stackars dig som jobbar nu när det är påsk, jobbar du jämt eller?". Ja, det gör jag, det känns så iallafall. Och det känns bra att folk tänker på en.

"Vinka nu till den snälla kassörskeflickan." Det kändes så bra så jag sken som en sol. Finns snälla turister.

"Åh, va jag tycker synd om er som måste jobba när det är så fint väder ute!" Känns också bra att folk lider med oss som jobbar när det är så himla vackert väder.

"Nu går jag hem och tar livet av mig eftersom du inte vill ha mig". Det kändes inte lika bra. RosenLasse blev sur när jag sa att han var för gammal för mig. Men det är svårt att förklara för någon att man inte är intresserad, lättare att skylla på åldern för att slippa såra någon. Men det gjorde jag tyvärr ändå.

Jag fick en massa kommentarer idag som jag tänkte att jag skulle komma ihåg men så glömde jag dom ändå.

Inga kommentarer: