fredag 16 april 2010

Visan kör med samma visa

Först försov Lovisa sig. Sen när hon hade typ 3 minuter att cykla till bussen så kom hon ut och då stod inte cyklen där den skulle. Den var på busstationen. Så jag skjutsade henne till skolan i Mora. När jag sen jobbade fick jag ett sms där det stod att hon ramlat på gympan och att tummen var blå och svullen. Som alla vet så är det en typisk Lovisa grej. Så jag skrattade och svarade att hon skulle gå till skolsyster. Men hon hade redan varit där och orkade inte vänta på sin tur för det gjorde så förbaskat ont. Hennes klassföreståndare såg tummen och sa åt Lovisa att hon skulle till syster ändå. Skolsystern lindade handen och skickade upp Lovisa till akuten. Sylvia kom och hämtade henne.

Sen fick jag ett sms där det stod att hon hade fått gips. Sen sa Lovisa att läkaren sagt nåt om att båtbenet var för litet eller för tunt. Tänk om det är svaret på alla jäkla läkarbesök? Gipset ska hon ha i 10-14 dagar. Vilket innebär att jag ska tvätta hennes hår under den tiden. Igen. Jag hatar det Haha!

1 kommentar:

Hanna Hmm sa...

nice..... not... ; )
Hoppas din fredag och helg blir kanon!
Kramar