måndag 22 februari 2010

Håhåjaja

Eftersom mitt stora barn flyttar det mesta av hennes prylar till Falun nästa vecka så kommer vi få ett större vardagsrum, vilket känns väldigt bra. Jag var helt inställd på att möblera till det idag. Så jag gick ut med Ester och så gick jag in i vardagsrummet och såg Åke. Bajs. Åke orkar jag inte flytta på. Så han får vara där han är tills någon(Olle) får tid att hjälpa mig med honom. Så jag började dammsuga och flytta soffor och bord och sånt. Dammit dammit. Tänkte att jag skulle dra bort Evelins bokhylleväggar, så jag kollade in i hennes rum. Hon hade inte alls plockat ur och jag blev väldigt matt och irriterad. Ringde upp till henne och var arg. Hon sa att hon hade visst gjort det men jag grälade lite och hon blev arg. Och så kollade jag in och insåg att hon hade rätt. Det var inte alls så mycket som jag trodde. Men det kändes bättre att få skälla av sig lite på stackars Lin.

Jag drog bort några hyllor och skulle ta sängen när jag hittade en kabelhärva stor som en fotboll. Min Evelin har rekord på såna. Blev ännu mera irriterad och redde ut det och så kändes det bättre igen. Sen skulle jag flytta sista bokhyllan som då helst av allt skulle vilja falla i bitar. Inte bra. Så jag tog en annan och tänkte att jag flyttar över alla böckerna till den istället. Jag vet. Man ska inte flytta bokhyllor som är fulla med böcker men jag vill att allt ska vara lätt och snabbt ska det gå. Tog den andra hyllan och körde den mot väggen, det tog tvärstopp fast den inte stog intill väggen. Bajs. En gardinhållare som satt fast i bokhyllan hade jag glömt. Nu har jag gett upp lite faktiskt. Eller nä, jag ska gå och skruva bort den där jävla hållaren så jag kan förflytta böckerna. Pust och stånk och stön!

2 kommentarer:

BigBro sa...

Du ringde väl och bad Evisen om ursäkt va???
Lite typiskt oss att bli irriterad över skitsaker,... släkt drag,.. ha haa haaaa,.... näe ring Evisen nu om du inte redan har gjort det.

Hanna Hmm sa...

Hej..
Låter underbart med större vardagsrum.. Kan ju bero på att jag har 3 små killar hemma som jag tycker det.. ; )
Och ja, man ska tömma skåp och hyllor innan man flyttar dem..det underlättar!
Ha en fin dag!
//Hanna