fredag 19 februari 2010

Jag tycker faktiskt om mitt jobb

Idag på jobbet så var det en kille i 20årsåldern som sa till mig:"Fan, va gullig du är". Det kände inte alls helt fel faktiskt. Att ha sa det för att jag sprang ut i den iskalla snöyran för att ge honom två ölkorvar som han glömde spelar ju inte så stor roll eller?

Sen kom en av mina små favoritkunder in med sin pappa och lillebror och hon tittade på mig och sa:"Den här ska du få". Och så gav hon mig en teckning som hon färglagt. Det värmde ett trött kassörskehjärta.

Sen tror jag faktiskt att kunderna börjar få vårkänslor för alla är trevliga och rara och framför allt glada! Det är kul att jobba igen, riktigt kul. Sen vet jag att många kunder gillar när Linda och jag sitter mitt emot varandra och käftar och skrattar. Linda var så där hes idag igen och det gillas av kunderna som nu vant sig vid hennes hesa stämma. Det är inte så många som tycker så där synd om henne längre. Dom flesta skrattar faktiskt.

1 kommentar:

LiNdA sa...

kul har vi faktiskt..
och kunderna är inte sena att haka på :o)
och min heshet, ja ingen blir förvånade utan säger mera
"jaha, låter du sådär igen nu"
haha