måndag 8 februari 2010

Allergi

Idag har jag följt Lovisa till Barnmottagningen i Mora. Hon skulle kolla sin allergi och astma. Astman var mycket bättre så det kändes riktigt skönt. Lovisa har skött sin medicinering jättebra sista tiden och det har gett resultat. Men sen fick hon göra pricktest. Tyvärr så visade det på katt och så lite på hund. Jordnötter var ju som vanligt en stor jätteblaffa. Läkaren tyckte inte att vi skulle göra några snabba beslut med Wilma. Men han tyckte att Lovisa inte skulle skaffa nån katt när hon flyttade hemifrån. Skulle Lovisa börja känna av allergin mot katt så kunde vi ta det då, inte nu. Men Lovisa lär ju inte bo hemma i så många år till antar jag och blir Lovisa väldigt allergisk så får hon väl flytta till Sandhed. Wilma ska jag ha kvar, egomamman har talat.

2 kommentarer:

BigBro sa...

Kan inte Lovisa sova i ett tält ute på gården då? =D

Ellie sa...

Visste inte de gjorde pricktest i Mora :O
Jag fick åka till Falun och göra mitt men väldigt många år sedan dock!