lördag 29 april 2006

Knappar i massor

Igår när jag jobbade såvar det in en grabb med en massa knappar på mössan. Såna där knappar som det står olika budskap på lixom. Jag kunde inte låta bli att kolla men samtidigt så kan man ju inte som kassörska glo på kunderna. Såg att det stod "Nej till EU" på en knapp och på en annan stod det nåt om "Alf". När han betalat så gick han och packade varorna. Då kunde jag inte hålla mig.

"Jag måste bara få kolla en sak" sa jag och gick lite mot honom.
"På kvittot eller? Blev det fel?"
"Nej, på din ena knapp"
"Okej"
sa han och flinade.
"Det var mycket bra grejer på dina knappar tycker jag"

Det lät ju helt sjuk men han började skratta iallafall.
På knappensom jag var mest nyfiken på stod det:

"Gud ser dig, Alf" och så stod det Grön ungdom underst.

Den var skitbra tycker jag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är ju inte knapp,utan knäpp! Pusselipuss!

Anonym sa...

Jag tycker Alf (eller Affe som jag brukar kalla honom. Haha) inte är så himla dum längre. Okej, jag håller inte med honom ett dugg i hans åsikter, men innan tyckte jag att han var så nonchalant och överlägsen men sen såg jag när dom intervjuade honom om det här med Åke Green. Då var han riktigt bra.

Anonym sa...

Tror att knappen du gillade har sitt ursprung i GU Väst och att den åtminstone ursprungligen faktiskt är några år gammal. Typ 2002 kanske... (onödig ointressant fakta). Är mest förvånad att knappar "lever kvar" så länge. ;)