fredag 28 april 2006

Chokladtanten

Igår på ica så hade vi en chokladtant. Hon stod och delade ut choklad i olika smaker till folk så dom skulle bli chokladsugna och köpa en massa till lite billigare pris. Det gjorde folk som bara den. Chokladtanten var en trevlig tant. Men hon skulle nog ha läst på lite mera vad det var för choklad hon delade ut och vad den innehöll. Det kom en mamma till mig i kassan och var väldigt arg. Hon hade frågat flera gånger om det fanns nötter i chokladen eller spår av nötter. Chokladtanten sa nej. Flickan fick smaka och mamman tog två chokladkakor. När mamman kom till kassan hade hon läst på förpackningen och chokladen kunde visst innehålla nötter. Så jag fick gå med arga steg till chokladtanten och förklara att det visst var nötter i chokladen och att det faktiskt var jättefarligt om någon allergiker fick i sig det. Hon sa förlåt så mycket men jag tror inte att hon förstod hur farligt det faktiskt kunde vara. Jag tycker nog att dom som anställer chokladtanter ska informera chokladtanterna lite mera.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Chokladtanter som inte vet vad dom snackar om suger på att vara riktiga chokladtanter tycker jag. Dom är fake. BORT MED DOM! Ja, det kan tyckas brutalt men så tycker jag. Sån är jag.

Puss älskling!

Anonym sa...

Alla chokladtanter borde vara tvungna att gå på en nöt och allergikurs INNAN dom skickas ut att döda små barn.Nej, bajsa på dom. Det ät ju tamejfan inte riktigt klokt det där.. Ungefär som att "lite kan väl inte skada" Puss.