lördag 29 april 2006

Glad

Det är marknad nu. Och vilken marknad sen Haha! Det var nog den minsta marknaden som någonsin varit i Orsas historia. Jag och Evelin gick igen den en gång och sen ville vi hem. Och inte blev den bättre av att det blåste och var kallt.

Men en sak blev jag jätteglad för iallafall. En tjej som jag inte alls kände igen kom framspringades och sa hej till mig och sen till Evelin. Trodde att det var någon som Evelin kände men precis när hon hejade på Evelin såg jag vem det var. Hon har haft ett jobbigt liv med bland annat droger och elände i sin familj. Jag tror att hon alltid har vetat att jag brytt mig i henne. Jag har skrivit kort och sånt till henne när hon var mindre och jag har aldrig sagt nåt elakt om hennes släkt till henne. Jag frågade henne hur det var och så och hon svarade att mamman var ren nu. Att mamma träffat en kille som verkade bra för henne. Och så berättade hon att hon själv bodde hos en fosterfamilj som var trevliga och att hon trivdes. Jag sa inte att hon skulle hälsa till sin mamma. Mamman har gjort för mycket elakt mot folk jag tycker om så jag kunde inte. Men jag sa att tjejen skulle sköta om sig och att det var kul att träffa henne. Nu hoppas jag allt jag kan att det ska gå bra för henne i livet.

Inga kommentarer: