måndag 30 maj 2011

Utgång

Det var kul att gå ut i lördags. Faktiskt. Fast jag gick hem innan det slutade, som vanligt. Det var ju crusing så det var en massa folk ute och en massa bilar. Det var kul att gå bland alla människor och höra hur så många ropade "IIIIIIIIIIICAAAAAA-MAAAAAALIIIIIIIIIN". Ibland känns det som att det är jobbigt att ha det där Ica-Malin stämplad i pannan men ibland är det så skönt. Skönt att höra att folk faktiskt gillar mig. Just nu är jag inne i en ingen-tycker-om-mig-alls-period. Den har pågått ett bra dag. Då är en sån här utekväll bra. Då gillar jag när folk kommer fram och bara måste krama på mig och tala om att jag är bra på mitt jobb. Och det var skönt att höra en kille säga att han faktiskt kunde ha haft barn med mig om jag bara hade fattat att han faktiskt flörtade som fan förut för ett tag sen. Det gick mig helt förbi, så troligtvis så var jag väl inte det minsta intresserad då. Det var trevligt när flera killar på hotellet försökte bjuda mig på dricka och dans och cigg och knäsittning och övernattning. Jag blev väldigt glad när folk i mina barns ålder kommer fram och kramas och talar om att jag verkar vara en sån bra mamma. Och jag blir ju så klart superglad när dom även säger att jag är Lovisas syster(älskar dom) när dom presenterar mig för folk jag inte känner. Det kändes bra när bilar saktade ner och frågade om jag inte kunde hoppa in och åka med. Och få världens kram av en kille på jobbet och få höra att han tycker så mycket om att jobba när jag är där, för jag är en friskfläkt. Jag kände mig faktiskt mindre ful och fet när jag gick hem än på länge. Och det var inte helt fel att träffa på en människa när jag gick hem i min ensamhet. Vi hade en djup diskussion om livet mitt på trottoaren mitt i natten innan vi gick åt varsitt håll. Tror vi båda blev lite klokare av den faktiskt.

Men allra bäst på hela kvällen/ var att komma hem och krypa ner i sängen och finaste Wilma kom och la sig och tvättade sig och korrade och var så glad att jag kom hem.

Det gick även väldigt bra att kliva upp på morgonen och även att jobba första timmarna innan jag blev så ohyggligt trött.

1 kommentar:

Kanelbullen sa...

Älskar dig min onge!