lördag 20 november 2010

Va?

Ja, jag håller med, det här är fruktansvärt hemskt. Det är fruktansvärt att det blir mord, utfrysning, våld för att en kvinna väljer att leva som hon vill. MEN det är precis lika elakt att stänga ute någon för att den är homosexuell tex. Hur många familjer tar inte avstånd från sina barn och släktingar pga av det? Men får man göra så bara för att man råkar vara en sk normal Svensson-familj? Hur många gånger har man inte fått höra "om min son skulle komma hem och tala om att han är bög så skulle han få stryk. Jag skulle kasta ut honom på gatan. Jag skulle slå ihjäl honom. Om en tjej vill gifta sig med en tjej så måste det ju vara nåt som är fel. Om man är homosexuell måste man ju vara sjuk i huvudet". Varför har folk rätten att säga så då? Och vad är skillnaden på det och hedersvåld?

Jag kanske inte är så smart men hur jag än försöker så får jag inte ihop det här i min lilla hjärna...

Inga kommentarer: