söndag 9 augusti 2009

Morgonsurr

I morse kom lilla hunden in och väckte mig genom att tassa som en tok och vifta på svansen. Då var det bara att kasta sig upp och ut med henne. Att ens slänga en blick i spegeln är inte att tänka på. Det är många gånger som jag kommit in efter morgonkissningen och haft mascara ända nere på kinderna och håret rufsigt som på ett gammalt får. Folk som kollar ut genom fönstret när dom ser mig får säkert en chock. Men det värsta av allt är att jag bryr mig inte. Inte ett skit. Det viktigaste är att Ester kommer ut snabbt som sjutton.

Nu står Lovisa och sjunger för fullt i duschen. Igår hade hon feber och mådde skit. Få se hur hon mår sen. Det är ju hundkurs idag och vi ska dit för första gången. Ska bli jättekul. Och sen får jag kasta mig iväg till jobbet. Blir det för sent så får ungarna gå hem.

Min skuldra värker som fan. Jag måste gå till en massör eller nåt innan jag blir totalt förstörd. Kanske dags att man ska byta jobb, eller nä, det vill jag inte. Jag tycker om mitt jobb ju. Igår kom föresten den snyggaste karln jag någonsin sett in. Henrik Shyffert skulle knappt nynas bredvid den här. Så ni kan ju tänka er. Men var han var i från har jag ingen aning om. Han och hans fru pratade bara lite och det var väl typ Frankrike eller Italien eller nåt sånt. Snygg var han hur som helst. Sen var det in några riktiga typer från Stockholm. Backslick och solbrillor och så nedvärderande. "Vill du se leg, jag har ju till och med körkort, det har jag haft länge" sa den ena med Lidingöklang och visade upp sitt körkort för mig. han hade ingen kod på kortet. Mmmm, han var född 1988 så han hade nog haft sitt körkort jättelänge. Komma här och komma bara för att man inte är från Dalarna. Jag skrattade mest. Men axeln värker lik förbannat... När jag blir rik ska jag köpa mig en massör. Helt klart!

Annars går livet vidare som vanligt. Vissa saker förstår man och vissa inte. Nu blir det frukost och så dusch och sen hundkurs och så jobb och sen hem igen. Längtar redan tills jag är hemma igen och får ligga i min soffa och slöa en sväng.

3 kommentarer:

linda sa...

Hej hej!
Roligt med kurs, vem håller i den i Orsa? =)
Var det valpkurs ni var på? Gick det bra?

Första kursen vi var på så skötte alla hundar sig exemplariskt. var typ bara valpar med och så fiffi. som verkligen visade hur man inte ska bete sig. Stod och skällde som en tok och lyssnade inte ett dugg. =)

Må gott och hoppas axeln blir bra!

Svägerskan sa...

Zonterapi kanske :-)

Kanelbullen sa...

Och så kom din lilla mamma och pappa och hälsade på dig. Visst var det jätteroligt!
Puss!