lördag 22 augusti 2009

Måste lära mig bli allvarlig när jag jobbar

Dagen på jobbet igår blev bra men var otroligt full i skratt hela kvällen kändes det som. När det kom en som verkligen inte ville gå i min kassa så visste jag inte hur jag skulle göra för att inte börja asgarva. Hon såg verkligen inte att det var mindre folk hos mig, stirrade in i tidningarna hysteriskt. Jag stod där och sken som en sol framför mina kunder. Jag led inte av att hon var inne i affären men hon led som 17 av att jag satt i ena kassan. Men hon kanske ska lära sig att man inte ska prata ner människor, då skulle hon slippa tycka att det var jobbigt med mig i kassan. Men är man dum mot mina vänner så kan man gott må dåligt också tycker jag. Sen kom det en familj med tyskar, och som dom flesta tyskarna så gör dom varuberg stora som Mount Everest. Så allt fastnade och jag kunden bakoms grejer flög. Jag blev skitirriterad(får skylla på att jag ska ha mens vilken dag som helst). Kunden bakom sa på skämt hur jag egentligen körde bandet. Jag bet ihop och halvviskade att det var kunden framför som inte vet hur man lägger upp varor. Då log kundens flickvän och så var det kört. Jag började skratta och kunde inte sluta. Sen stod jag där som ett fån med ett leende på läpparna hur länge som helst. Fan, att jag ska ha så lätt för att börja skratta åt såna saker. Hela kvällen så var det saker som hände så jag garvade. Jag måte lära mig att bli en allvarlig människa när jag jobbar.

1 kommentar:

ulle sa...

Nej du Malin...hellre en glad kassörska än en allvarlig!!