fredag 21 augusti 2009

Man vet...

...att man har en bra tandläkare när man håller på att somna mitt under rotfyllningen. Jag låg där och spände mig som tusan. Sen blev jag mer och mera lugn. När han höll på att fylla igen hålen med guttaperka-pinnar(ja, det heter guttaperka) så hörde jag mig själv snarka till. Hur sjutton går det till? Jag är ju rädd att gå till tandläkaren. TandläkarPeo hade inte märkt nåt och inte heller tandsköterskan, fast dom kanske bara var snälla och inte låtsades om nåt. Men dom skrattade som bara den när jag talade om det.

2 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Och jag somnar med nålar instuckna i kroppen. Vad är vi för människor?

Cicki sa...

Det måste ju vara härligt att känna sådan tillit till sin tandläkare. Själv är jag inte rädd för tandläkaren, men sambon är det. Vi har äntligen hittat en som han känner förtroende för.

Själv gör jag som Kanelbullen och somnar både vid akupunktur och när jag ligger på min Yantramatta....:-)