onsdag 5 augusti 2009

"Du har nån konstig plasbit på din tand, noo, du håller på att tappa hela tanden!"

Var till tandläkaren idag. Men jag fick inte lyssna på nån hårdrock men hann dock lyssna lite på Jerry Williams sommarprogram. Han avslutade det med att spela "Internationalen" efter ett par väl valda och bra ord.

Jag trodde att jag skulle göra en av mina två rotfyllningar men det var bara en undersökning. När han kollat igenom alla tänderna(som var så fina så) så frågade han om jag ville byta ut min plasthalva på ena framtanden. Jag sa att jag hade tänkt att fråga om det och hur länge en sån fyllning håller egentligen. Dom höll i ca 10 år sa han.

Min har ju suttit där sen vintern -77, då jag åkte skidor till Kyrkbynsskola från Målargränd. Utanför August Larsson så var det en liten snökant. Jag åkte över den och stöp sen med tanden före i asfalten. Jag skulle få ha min halva tand tills jag blev 18 men min snälla mamma blev tokig och då satte dom dit den här fyllningen provisoriskt. Men nu har den alltså suttit där i 32 år. Den är gul och väldigt ful.

Min syster hade aldrig sett den förren förra midsommar då hon sa att jag hade fått nåt på tanden haha! Jag som kan ha såna komplex för den och vet att många har sett den. Men vissa har visst missat den ändå. Jaja, det skulle kosta runt 400 kr om jag passade på att byta den nu när jag ändå håller på hos tandläkaren. Så det ska jag naturligtvis göra. Det här kanske är min början till en helrenovering. Börjar med käften och kanske slutar med att brösten fylls ut och blir som nya igen..haha!

Ikväll ska jag iväg och jobba några timmar. Det känns okej, men nu blev det så att jag kommer att jobba onsdag till nästa fredag. Det är jag verkligen inte van vid längre efter vi fick fasta scheman. Men det ska jag väl fixa. Få ju bli långledig sen igen eftersom Malin ville byta måndag. Och det är ju aldrig fel att vara ledig i 5 dagar.

2 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Men vad snäll jag var.Se, så vacker du varit i alla år tack vare mig!

Puss!

Linda sa...

Man behöver inte ta till silikon för att vara vacker. =)

Du är fin iaf utan silikon i tuttarna!

KRAM!

Ps. Ni är välkomna ut i obygden om hundarna vill busa någon gång. =)