söndag 2 januari 2011

Nyåret 2011

Klockan 00.00 nyårsnatten så befann sig Evelin och Ester och jag i Vångsgärdet, en stor miss i våran planering eftersom det var en massa raketer och smällare som dånade då. Vi hade tänkt hinna komma en bit utanför Orsa innan tolvslaget. Ester blev rätt så skakis men bara vi hade kommit förbi sopstationen så hade hon lugnat sig. Vi åkte upp till flygfältet och där började bilen krångla. Jag hade tankat i 20 liter och vi åkt typ 13 mil. Mitt i skogen och mörkret så kände jag alltså att bilen började lägga av. Jag skrattade men det gjorde inte Evelin, hon tyckte det var läskigt. Men vi tog oss till Orsa och vid brandstationen så svängde vi mot Statoil men där la bilen av totalt. Då var det inte lika roligt längre. Ester var rädd igen och vi skulle inte kunna gå hem med henne. Jag ringde till Lovisa och hörde om hon visst någon som körde. Men hon visste inte. Fick lite smått panik men fick ett mess från Lovisa där det stod att Pia var på väg hem från en kompis. Och så ringde Pia och talade om att hon fixat en dunk och att hon snart skulle komma. Snälla sötPia! Så vi tog oss hem.

Inga kommentarer: