måndag 31 januari 2011

Jösses!

Igår var Lovisa själv hemma hos Evelin. När jag och Evelin kom dit så hade Lovisa slagit i sidan av ögat och hade ett rött utåtstående streck liksom. Hon hade böjt sig ner och drämt ögat rätt i ett hörn på en byrålåda. Det var riktigt synd om henne.

När vi skulle åka från Evelin så lyckades Lovisa slå ner en glaslampa som gick i miljoner små glasbitar. Då råkade hon trycka ner handflatan rätt i en massa glas och fick glasbitar i handen. Då var det ännu mera synd om  henne.

Jag vet, jag är elak, men det var otroligt svårt att hålla sig från att inte börja asgarva. Hon har sån fruktansvärd otur den där människan. Jag såg framför mig hur vi fick lov att åka in på akuten med en handflata full med glasbitar och dom på akuten skulle tro att vi åkte in med ögat som blev blåare och blåare.

1 kommentar:

Ellie sa...

Typiskt Lovisa!

Håller med man kan knappt låta bli att skratta men jag smålog lite bara :0