tisdag 25 januari 2011

Gårdagen

Igår åkte jag mot Falun. Bilrutorna var isiga eftersom den stått ute. Går inte att köra in i garaget när det är för halt eller för snöigt tyvärr. Jag skrapade av så jag såg vilket innebar att det var rätt mycket is kvar. Jag är ju min fars dotter. När jag kom efter stora rondellen så krånglade jag på mig bältet som var snurrat som 17 vilket innebar att jag inte kollade på hastighetsmätaren så jag körde lite för fort. Efter det så försökte jag få igång radion, så jag mixrade och höll på. När jag var klar med allt så kollade jag i backspegeln. Där såg jag polisen. Så himla typiskt. Dom åkte bakom mig ända till Mora. Jag tyckte att jag gjorde alla fel man kan tills jag var framme i Noret och dom åkte mot Mora.

När jag kört förbi Moraklockan så tog spolarvätskan slut. Kul. Det var nämligen väldigt blött efter vägen och väldigt skitigt. Blev glad varje gång jag mötte en långtradare som skvätte upp vätska på min ruta så vindrutetorkarna tog. Så jag körde till Rättvik på känn. Åter igen så blev jag påmind om att jag är min fars dotter, för jag skrattade mest åt att jag knappt såg nåt.

I Falun så möttes jag av kaos i Evelins lägenhet. Saker precis över allt. Men det var mycket väl organiserat när jag kollade bättre. Så vi fixade lite. Åkte ner på stan och käkade lunch på en Chinarestaurang. Vi blev så mätta så Evelin bad mig att dricka kaffe så vi skulle ta det lite lugnt. Sen till lägenheten igen. Åkte och pantade alla Evelins flaskor. Sen städade vi och packade och fixade och donade. Fick även ett sms att nycklarna till Evelins nya lägenhet hade lämnats in. Så idag ska vi kolla om hon får ta dom redan idag för då kan vi börja köra saker dit med en gång. Vi hoppas på det för hela bilen är full av grejer. Vi insåg att det inte finns någonstans att ställa dom. Jag har fullt överallt.

Hur som helst så ska vi till Orsabostäder för Evelin ska skriva kontrakt och så.

1 kommentar:

Kanelbullen sa...

Ni är så duktiga mina bästa! Puss på er =)