onsdag 12 januari 2011

Falun nästa

Med en t-shirt är det svårt att klia sår.
Om nån timme så ska Ester och jag åka till Faludjursjukhus. Det är idag jag ska lära mig att ta sprutor på mitt älskade lilla kräk. Hon ska ju få förebyggande sprutor mot sin allergi, sin pollen-och-träd-och-gräs-och-allt-möjliga-vårbesvär-allergi. Det känns skönt att slippa se henne så allergisk som hon var förra året men det är nervöst i magen över att det är jag som ska ge sprutorna och sen faktiskt över kostnaden. Men men det blir nog bra.

Sa till Ester när vi vaknade i morse att vi skulle till Falun. Öronen åkte ner och svansen viftade inget. Sen sa jag att vi skulle hämta Evelin och Gunnar, då åkte öronen framåt och svansen gick igång för fullt. Och sen sa jag Falun igen, ned med öronen och svansen helt stilla. Hon hatar verkligen Falun Haha! Sen blev jag elaka mamma och sa att hon fick inte vara rädd, och då kom hon krypandes upp på mig och kollade runt sig. Hon kollade efter getingar eller nåt annat farligt. Men jag höll mig från att fråga var getingen var. Fast det var lite svårt för hon är verkligen så söt när hon är skiträdd för getingar.

Inga kommentarer: