tisdag 18 januari 2011

Söthunden

Gick ut med Ester, plötsligt blev hon skiträdd och ville upp till mig. Det lät precis innan som att någon sköt iväg en raket men jag trodde det var en bil. Ester gav sig inte utan skulle upp till mig. Jag fattade inte nåt och gick som vanligt tills jag hörde att dom smällde smällare. Så troligtvis var det en rakt som lät och inte en bil. Så det var bara att gå in med en livrädd skakande flåsande liten hund. Jävla va arg jag blev alltså. Men jag pulade i henne en Stesolid, det lugnar ju iallafall inombords har jag lärt mig. Och när den hade verkat så passade jag på att duscha Ester. Elakt va?! Men jag väntade faktiskt tills hon hade lugnat ner sig. Hon hatar ju att duscha. Men jag vet, det var rätt taskigt men jag har fått mitt straff. Min säng är inte torr längre. Ester har torkat av hela sig på min madrass. Hon är så söt när hon gör det. Hon sticker direkt från duschen in till min säng och så börjar  hon att dra hela sig mot den. Jag sprang efter och försökte ta henne för att torka henne med en handduk istället men det är kört. Hon fintar bort mig totalt. Hon springer runt i hela lägenheten och jag efter och så hoppar hon upp i min säng. Jag vet. Jag kan stänga dörrarna men hon tycker att det är så kul. Nu är hon på ett strålande humör och hon luktar gott. Att det var smällare ute verkar hon ha glömt eller också är hon hög och bryr sig inte längre.

2 kommentarer:

Evelin sa...

Men det kanske bar bra att hon fick duscha samtidigt så fick hon tänka på hemska duschen istället för dom där jävla smällarna. Dom är ju värre en duschen.

månstamor sa...

Haha kommer du ihåg vad söt hon var när hon var liten och blev blöt. När hon torkade sig på mattorna här i köket =)