fredag 4 juni 2010

AC/DC

Först var det inte så mycket folk..

Men sen kom det mer och mer.

Flera fina luftballonger flög över stadion.
Älskar luftballonger.


Om ni gör bilden större, så ser man en massa röda horn som blinkar.

Det var mäktigt och underbart.

Det hela avslutades med fyrverkerier.
I tunnelbanan på vägen hem så var det reklam för Orsa.
Ja, konsertern var helt otrolig. Jag ångrar inte en krona. Ja, hela dagen var bra. Nässe och jag parkerade i Mörby och tog sen tunnelbanan in till stan. Där gick vi och kollade lite och sen gick vi upp mot Stadion. Men vi kom dit så tidigt så vi gick runt och kollade på fiinliga människor och i fiinliga affärer. Det var en stor upplevelse det också och vi skrattade mycket åt hur en del människor verkar tro att dom är bättre än andra. Och så kissade vi lite här och där, bla i Humlegården i buskar Haha! Men vad skulle vi göra, fanns ingenstans att kissa och det var fyllisar lite här och där. Så det funkade faktiskt bra och tur det för annars hade vi kissa på oss.


Vi kom in på Stadion i väldigt god tid och fick sitta på träbänkarna länge. Vi hävde i oss en massa dricka men det var så varmt i solen så allt svettades ut. Inte en enda gång besökte vi toaletterna. Otroligt varmt var det.

Hardcore Superstars var förband och dom var väl rätt okej tycker jag. Nässe led och tyckte att dom var skit. Han tyckte det var roligare att kolla på en flagga som viftade, så det gjorde han. Men sen började äntligen AC/DC. Det var en otrolig känsla att vara där och se dom live. Fan, jag har lyssnat på dom sen i början på 80-talet. Jag höll på att börja grina när dom började spela. Precis som en liten tonåring Haha! Men det var stort. Det var allt från 5åringar till 55åringar som var där.
Ja, det var stort. Och sen när allt var slut och man gick i väg, en massa massa människor, och dom flesta hade nån dc-pryl på sig. Själv så köpte jag ju blinkande horn som dom flesta av kvinnligt kön gjorde Haha! Och så var det tröjor och kepor och nyckelband och allt möjligt.

Trötta kom vi till Mörby med tunnelbanan och så skulle jag köra. Vi sullade och körde fel och kom här och där. Sen kom vi äntligen på rätt väg. Trodde vi. Men vi körde mot Norrtälje, tror jag det var. Nässe tyckte det kändes fel men ansåg att det måste ju gå någon väg till Uppsala även där ifrån. Men..nää. Pappa ringde och han talade om hur vi skulle åka och vi fattade precis..inte. Tillslut så såg vi en mack och där tänkte Nässe köpa snus. Hur vi nu kunde tro att en mack mitt i mellan allt skulle ha öppet. Det var bara automattankning där och vi skulle fortsätta iväg.

Men, vi kom inte ut från stället. Vi irrade runt men det var enkelriktat hela tiden och där det stod utfart så kom man till en stor tradarparkering med massor av långtradare och ett gäng poliser. Tillslut skrattde vi som fan. Vi var fast. Så tillslut så åkte vi och frågade poliserna om vägen. Dom skrattade väldigt mycket åt oss och ännu mera när vi sa att vi vill åka hem till Dalarna. Vi blev totalt förnedrade av poliserna Haha! Men efter polisen beordrat Nässe att stänga av radion och talat om för mig att Nässe var då verkligen ingen GPS och att man ska lyssna på sin pappa, så försökte polisen tala om hur vi skulle komma ut från stället. "Kör precis där den där bilen kommer" sa han och pekade på en bil. Vi tackade så mycket och så körde jag dit. Det var enkelriktat. Då bröt vi nästan ihop av skratt och poliserna som stod en bra bit bort skrattade ännu värre åt oss. Men sen så hittade vi äntligen utvägen.

I Uppsala så käkade vi, och så åkte vi hemåt. När vi var i Falun så var klockan typ 03.30 och jag orkade inte åka en meter till. Så vi åkte in till Evelins lägenhet för att sova där. Innan vi fixat allt för sovning så var klockan 04.30 ungefär. Men innan klockan var 08.30 så var vi på väg hem till Orsa igen. Jag har sovit typ sju timmar på två dygn. Sånt är jag för gammal för känner jag. Men det var en jättetrevlig resa och jag har skrattat mycket och haft det jättekul.




2 kommentarer:

ulle sa...

Härligt Malin :)

Ellie sa...

HÄFTIGT!!!

Skrattade gott åt eran åktur mot Norrtälje. Precis som vi gjorde när vi skulle på Körslaget :o
Ha ha!!!