söndag 13 juni 2010

Studenten 2010

Evelin ville inte ha nån skylt med Lovisa gjorde en ändå.

I fredags var det studenten för Evelin. Vi samlades i skolan där Evelin gått och fick bubbeldricka med jordgubbar och så fick vi mackor och kaffe. Och sen blev det bildspel av dom fyra år som gått. Evelin var så liten första året. Det var svårt att hålla tårarna borta när dom kom till fjärde året. Efter bildspelet blev det tårta och mera kaffe för dom som ville. Vi var mätta än efter mackorna.
Efter det så åkte vi till Höghammarskolan för avslutning och betygsutdelning och sånt. Sen kom det värsta att säga hejdå till boende personalen och lärarna. Det blev ett gråtande utan dess like. Evelin grina, boendepersonalen grina, lärarna grina, mamma grina, eleverna grina och jag grina. Mona, Evelins lärarna som varit med oss från praktiken, sa att vi började det hela med en massa gråt för fyra år sen och vi slutade likadant.

Jag fick höra så mycket rara ord av boendepersonalen och lärarna. Om Evelin och om mig själv. Om Evelin sa dom att hon var helt enormt bra, snäll, trevlig, utvecklats otroligt, ja en massa bra saker. MarieLouice på boendet kramade om Lovisa och sa att hon ska vara glad som har en sån syster som Evelin. Att Evelin fick så många fina ord kan jag förstå hur enkelt som helst. Men jag... men att få höra från så många att man är en superbra mamma, en otrolig mamma, en fantaskt mamma värmer så otroligt i mitt hjärta. Jag som bara är jag och gör så som jag tror på.

Nu är det nya tiden för Evelin, nu går hon in i nästa steg i livet. Och det kommer säkert att bli lika bra som alla steg framåt som hon gjort.

3 kommentarer:

Therese♥ sa...

Haha =) Du hade inte råd =) Int jag heller tror jag!!

Men du- jag tror oxå att du är en "världens bästa mamma" Utan tvekan Malin!!

Therese♥ sa...

Men Malin då!! Nu gråter jag. Vad finast du är!!

Trullexa sa...

Nu gråter jag också. Jobbigt att läsa om gråt, glädje å sorg, då brister det. :´(
Det är så skönt att höra att man har snälla trevliga barn å att man själv är bra också.
Kram