fredag 25 juni 2010

Olika kommentarer jag fått på jobbet sista veckan

"Men icaMalin, vi fick inte betalat av dig" (liten rar pojke vars pappa gick i en annan kassa än min)

"När man går in på ica så är det för att man vill ha en pratstund med Malin(En kund till en annan)

"Han säger att du är helt perfekt om du hade haft en bättre kropp"(Två kunder som pratat om mig. Tack liksom)

"Mea tadaaaaaaa"(En väldigt väldigt liten kund som ville ha mera kvitton, jag säger alltid Tadaaa när småbarn tar kvitton)

"Jag trodde du hade fullt upp med såna som vill gifta sig med dig"(när jag beklagade mig för en kund att jag inte har nån som vill gifta sig med mig)

"Du är läcker"(sagt av en kund när en lättmjölk läckt på kassabandet. Det är annars Daniels replik när nåt läcker.)

"Jag tycker om DIG"(ännu en liten pojke)

"Jag tycker att DU ska skämmas"(kund som var arg för att vi inte hade en vara som hon ville ha)

Ni ser, snacka om kommentarer av totalt olika slag, ris och ros om vart annat.

1 kommentar:

Therese♥ sa...

Så är det ju med dej Malin. Efter en depp dag då allt känts nattsvart, så åker man ner på ica för att man måste handla fastän man inte vill å orkar. Å så är du bara där liksom- å förgyller hela tillvaron! Hur kan man välja en annan kassa än din? =)