torsdag 20 maj 2010

Vilken dag...



Åkte till jobbet i morse. Supertrött. Åkte sent eftersom jag visste att det var Daniel som hade nycklarna in. Daniel sov lite för länge så jag hämtade honom så han slapp cykla. In och började jobba. Började må sämre och sämre. Kl 10 så skulle vi ha hjärt-lungräddning på jobbet. Det var bara jag och Niklas som dök upp som hade anmällt oss. Niklas och jag såg fram mot att få leka med våra nya dockor. Vi fick varsin eller ja, det var dockhuvuden iallafall. Men eftersom det inte kom några folk så avblåstes det hela tyvärr. Men vi fick oss en trevlig skrattanfallsstund iallafall.

Sen blev det lunch och då mådde jag så dåligt så jag bestämmde mig för att åka hem. Väl hemma så satte Lovisa på en film "P.S I love you". Jag hann inte se mycket fören jag började storgrina samtidigt som jag skrattade. Jag kände mig som när man var liten när man var så trött så man bara grinade, för inget alls. Precis så var det. Och jag kunde inte sluta. Ester som undrade vad jag höll på med hoppade upp till mig. Då upptäckte jag att hon hade en böld på nosen. Så jag ringde till veterinären och fick tid en timme efter. Jag trodde att det var en fästing eller att Wilma rivit henne så det blivit infektion.
Hos veterinären så rakade AnneMarie nosen och upptäckte att det var flera bölder liksom på varandra och några hade gått sönder. Skitäckligt. Ester har en infektion i kroppen och måste ta pencilin i minst 20 dagar. Det är inget som smittar som tur är. Hon hade även några sår på örat men det trodde inte AnneMarie var samma. Och så lärde hon mig att man får aldrig pilla sårskorpor som sitter längst ut på öronen för där slutar hundar aldrig att blöda. Skumt. Då kan det hända att man måste linda in hela huvudet och sen ha en tratt på.

Inga kommentarer: