onsdag 19 maj 2010

Kosläpp i Hansjö


Kl 10 så åkte jag och Lovisa och MalinM till Hansjö för att kolla på kosläpp. Det var kul men vi trodde nog alla tre att kossorna skulle bli lite mera glada. Men det trodde även Stefan H och dom som äger kossorna. Att dom var så lugna berodde nog på att alla kossor redan känner varandra och att dom dessutom har smitit flera gånger redan. I vintras hade dom visst dragit ut men vänt lika snabbt när dom såg att det var snö. Men det var intressant ändå tycker jag.

Fick bla lära oss att alla flickkalvar får sina mammors namn. Det var så i kovärlden. Så dom hade flera stycken av samma namn. Därför tyckte dom att det var lättare att kalla dom nummernamnen. Sen visste jag ju att kossor är nyfikna men inte så mycket. Stefan berättade att om man tappar en liten blank bricka på golvet i ladgården så måste alla kossor fram och titta och lukta på den. Sen sa han att om man kan göra 5 fel så lyckas kossor alltid göra minst 7 fel. Lite blåsta alltså kanske... Söta var dom iallafall och jag skulle vilja ha två-tre kossor nu...

2 kommentarer:

Evelin sa...

Jag ska på kosläpp på fredag :)

Anonym sa...

Anonyma Gu´mor sa till söta Gu´barn;
Jag vill oxå på KOSLÄPP! Så underbart, jag älskar kossor. Men nää jag tror inte att kossor är dumma, däremot vet jag att fasaner är det....