lördag 8 maj 2010

Morgon i Orsa

Blev väckt av lilla trötthunden vid sex i morse. Hon ville komma och mysa. Men blir jag väckt så blir jag vaken och pigg. Så jag tvingade ut henne som vanligt. Ester hade inte alls så stor lust men hon får skylla sig själv. Vi tog en rask promis på en timme. Helt underbart väder ute och lagomt varmt. Ester gick lös mesta tiden. Hon är så duktig på det nu. Det räcker med att säga att jag ska koppla henne så stannar hon för att få kopplet på sig. Och säger jag att det kommer en bil så stannar hon och jag får bära henne. Lika när jag säger att det är glas på backen. Hon stannar och jag bär. Hon är en väldigt klok hund, den där Ester.

På våran promis träffade vi kalvarna igen. Håkan var och gav dom mat precis när vi gick förbi. Ester tyckte att det var väldigt spännande och lite läskigt. Dom struntade totalt i henne. Dom käkade ju. Sen på campingen så träffade vi Kjell Eklind med sin golden. Henne hade Ester stor respekt för och var totalt lugn medans hon fick lukta på Ester. Det är nåt speciellt med golden, helt klart. Dom inger ett otroligt lugn runt sig. Och jag kände hur mycket jag verkligen saknar Jullan och Bärta. Jag har fortfarande svårt att se goldens, det bränner rätt lätt bakom ögonlocken.

Inga kommentarer: