onsdag 6 januari 2010

Dumt och klantigt

Köpte ju en bärbar dator på avbetalning och tänkte betala allt när jag får tillbaka på skatten om jag inte lyckades att betala hela innan. Jag har väntat på en räkning men inte fått någon. Men jag måste visst ha fått ändå och trott att det var reklam från en låna-ut-pengar-företag. För jag fick en påminnelse. Jag satte mig och skulle betala den och precis då så började det stora strömavbrottet som var en massa timmar. Sen har jag tydligen trott i min lilla hjärna att jag har betalat den räkningen. Men..inte. Så igår fick jag en räkning på hela beloppet från en indrivningsfirma med hela köret;"om du inte betalar den här så är risken stor att du kommer att få en betalningsanmärkning....". Så nu är datorn betald och jag får betala till mig själv tills datorn är betald. Fan, att jag kunde vara så klantig. Jag som är så noga med betalningar och så.

2 kommentarer:

BigBro sa...

Detta händer alla någon gång, fattig som rik gammal som ung,... huvudsaken att du har betalat den =)

Kanelbullen sa...

Attans också. =(