tisdag 19 januari 2010

Dagen

Idag sov jag och Wilma och Ester när Lovisa gick upp. Sen gick Ester ut med Lovisa och så kom hon la sig igen. Sen gick Jessica upp. Men vi låg kvar och halvsov som grisar alla tre. Vilken dag, totalt supertrött hela tiden och slut i skallen.

Var ner på isen med Pia och Teddy en timme ungefär. Där träffade vi på ungarnas kusin Markus och en kompis till honom. Dom åkte moppe och slirade på isen. Markus är så lik sin far och Evelin. Ester och Teddy hade skitkul men sen frös nyrakade Teddy så då gick vi hemåt. Då träffade vi June och Mini(en hund som är mindre än Ester). Mini var rädd för Ester och sa ifrån ordentligt. Då sket Ester i henne totalt en sväng och sen lät hon Mini lukta lite på henne. Jag blev så stolt över Ester som visade sig från sin bästa sida. Hon har ju faktiskt både morrat och skällt på mindre hundar förut.

När Lovisa kom hem mitt på dagen så var vi till läkaren som visade sig vara en väldigt trevlig och bra läkare. Lovisa var nöjd och det var även jag. Så nu är det bara att vänta.

Snart ska vi åka och kasta lite papper och brakskitar eller nä men papper och plast och glas och sånt. Och så ska Lovisa köpa godis. Hon mår inge bra. Ovanligt va? Ska köpa frukt och pressa i henne tror jag. Apelsiner och mandariner är ju bra för kroppen.

Inga kommentarer: