onsdag 14 juli 2010

Ester Pester Fester

När Lovisa äntligen kan käka ostbågar så misstänker jag starkt att det är det som Ester är allergisk mot. När hon fick sina blodblåsor så hade hon käkat ostbågar som en tok. Hon greppade alla hon såg. Hon var alltså helt knäpp dagarna innan blodblåsorna kom. Hon fick ju så klart inte käka så mycket, vi försökte hindra henne men det var rätt svårt.

Efter hon fick sina blodblåsor har vi ju varit väldigt noga med vad hon käkar. Jaja, hon fick i sig choklad men den klättrade hon ju upp i Lovisas fönster och stal. Igår så slickade hon av mina fingrar när jag käkat ostbågar. Inte mycket men lite. Sen hittade hon en båge på golvet som Lovisa tappade och den hann vi inte ta undan. Efter nån timme så tyckte både Lovisa och jag att vi såg nån blåsa på nosen. I natt har hon slickat sig runt munnen väldigt mycket. Precis som förra gången. Nu i när vi var ut och gick så kliade hon sig på halsen. Men det är långt ifrån såna blåsor som förut. Dom här är pyttesmå och inte blodiga.

Jag har ringt Falun och dom ska ringa upp vid 11-tiden. Ska höra om vi ska ge kortison direkt så det stillas.

Uppdatering: Vi skulle avvakta och se om det inte gick ner av sig självt. Blir det värre måste vi höra av oss direkt. Krångelhunden.

1 kommentar:

Marie Markkanen sa...

Stackars lilla Ester, annars är ju ostkrokar och choklad en god kombination för min mage i alla fall ;-)