söndag 13 september 2009

Tobaksautomat

Våran på jobbet är lite modernare


Vi har en tobaksautomat på vårat jobb. Flera tycker inte om den men jag gillar den som 17. Kanske just för att det är en maskin. Jag har ju en förkärlek till maskiner av alla dess slag.

Folk kommer iallafall med sina små brickor och så handlar dom flesta en massa annat. Ibland är det ju massa med folk i kö och så. Ändå måste så många ta ut sina tobaksvaror innan dom packar. Varför undrar jag? Är det inte bättre att packa sina matvaror först och sen ta ut sin tobak? Det här gör att hela kön stoppas upp eftersom jag som kassörska inte kan köra ner varor på tobaksmänniskans band.

Nåt annat som är rätt intressant är att alla tekniska människor ofta inte fattar hur dom ska få ut tobaksvarorna först. Det är för att dom provar och provar och provar tills det funkar men oftast så säger dom att det är fel på brickan. Dom som är otekniska är tveksamma som 17 och står och kollar lite och sen upptäcker dom att det faktiskt är en liten filmfrekvens som spelas upp och så kollar dom på den och så gör dom rätt. Jag blev stoppad av en kund när jag hade semester som ville att jag skulle visa hur man gjorde. Bara det att automaterna kom när jag hade just semester. Tanten jag hjälpte kollade filmen medans jag provade brickan flera gånger och blev irriterad när det inte kom ut några cigaretter. Sen sa hon hur hon trodde man skulle göra och då fick vi ut hennes paket...

Inga kommentarer: