tisdag 8 september 2009

Lite skriveri

Jag är trött som vanligt, skulle behöva en ordentlig sovmorgon och det hoppas jag att få i morgon OM inte Lovisa åter igen försover sig. I morse blev det lite panik och hon fick skynda sig som en tok eftersom jag inte kunde skjutsa henne. Jag skulle nämligen till tandläkaren.

I lördags så bet jag av den provisoriska lagningen på min högra rotfyllning. Inte alls kul men sket i att ringa jourtandis. Så igår så ringde jag till folktandvården vid 14-tiden och fick en tid redan klockan 15.00 men nästan direkt jag la på så ringde dom upp mig från tandläkaren och sa att jag skulle komma klockan 08.20 idag istället. Tandläkar Peo tyckte att det var lika bra att göra klart den helt. Så nu har jag en hel tand i käften, känns rätt så mysko faktiskt.

På jobbet är det lugnt och skönt, njuter faktiskt av att alla turisterna är borta. Händerna spritas rätt så ofta och fick tipset idag att dra in lite i munnen och näsan precis när man spritat händerna. Det gjorde några inom vården för att slippa magsjuka och hon tyckte att det säkert hjälpte bra mot svininfluensa också. Så jag har gjort det några gånger idag men det svider bra mycket i näsborrarna då. Men men, hjälper det så är det ju bra. Jag ska inte vaccinera mig och inte ungarna heller. Mysko när man inte vet följdsjukdomar av det...

Nu ska jag snart ta en promis med Ester, vi tar alltid en kvälls promenad, bara hon och jag, och det är så skönt. Nu är hon föresten helt rumsren, superskönt och hon är verkligen jätteduktig tycker jag som fixar det i flera timmar.

4 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Sitter du på jobbet och suuper?
Puss!

Hampus L-J(Din Älskare) sa...

lika bra och vaccinera sig!

Malin sa...

Måste bara tala om att Hampus inte är min älskare om nån funderar på det. Han är däremot mitt älskade gudbarn.

Anonym sa...

Vi inhalerar handsprit för att det ska bli roligare att jobba, men inte skyddar det mot nåra baciller inte