lördag 19 september 2009

Dessa pojkar

Igår hade vi leg.kontrollanter. Dom går in och köper varor som det är leg.kontroll på. Vi på ica ska ju ta på alla som vi tror är under 30 år. Eller är det 25 år tro? Nä, det är 30. Hur som helst så görs det lite tester lite då och då. Och så får chefen sen en liten lapp där det står vem som suttit i kassan och om leg togs. Det kan stå tex "man 50års åldern med mörkt hår".

Igår kom det alltså en sån kille i min kassa och köpte en burk sprite och en flaska öl. Jag frågade om leg och han letade i fickorna och jag nekade när han inte hittade det. Efter en lite stund kom han in och gjorde ett återköp på snus för en annan som satt i kassan missade att ta leg. Det är lätt hänt ibland tyvärr. Hur som helst, när han kom in igen så sa jag åt honom att han fan inte fick skriva "kvinna 50års åldern" för då skulle jag börja grina. Han tittade på mig och log och sa"Jag skrev faktiskt 35 år". Jag blev kär!

1 kommentar:

Kanelbullen sa...

Vad gölligt.
Jag träffade en från Orsa i går som inte kunde fatta att du kunde ha så vuxna barn. "Men hon är ju alltid så glad och trevlig, det är väl därför hon verkar så ung" Deru!