söndag 27 september 2009

OsloLördag

Så här mörkt var det när jag kom fram till Månsta kl 05.40

Hit körde jag, sen tog pappa över för jag fixar inte att köra i Oslo.

Vi passade på att fika när vi ändå stannade. Pappa tar socker i kaffet och mamma fotar.


Mamma kunde inte kissa utan toa så medans hon kissade så kollade pappa synen medans han krampaktigt höll i sin godispåse.

Flera tunnlar har dom i Norge.

Nisses bakgård, eller framgård kanske det heter.

Utanför sitt rum hade Nisse små grävskopor, jag blev väldigt avis på henne.

Den här vägen går min kära syster till jobbet. Jag hade aldrig gått där själv...

En fin staty tycker jag.


Ikeamaten var INTE som den svenska. Jag tog kyckling och ris, bad om tsatsiki till och tack vare det så kunde jag käka upp lite iaf.

En trikk, läskiga saker som bara kom åkandes i 210 km/h

Här bor Fia

Pappa skruvar i Nisses säng. Men det hela sket sig men tack vare en snäll grönsakshandlare så löste sig det mesta iallafall. Jobbigt för Nisse men pappa och jag hade lite kul iallafall och jag fick visa min styrka och mitt tekniska och mitt charmiga jag.


Tur att Nisse skulle på seveneleven annars hade nog hamnat mitt i den här olyckan. Jag kände att jag höll på att få ångest när jag tänkte på det hela, där långt borta i Norge utan mina älskade ungar. Skönt att pappa och mamma var med. Pappa sa åt mig att vara kall och sluta tänka. Det funkade faktiskt.

Kossorna som stod mitt i vägen när vi var nära svenska gränsen.


Jag hade en jättetrevlig dag med mina älskade föräldrar och min söta syster. Det var så kul att se hur hon bor. Och jag skulle gärna vilja våga åka dit med mina flickor nångång också faktiskt.

2 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Visst hade vi det roligt och bra.

Puss!

LiNdA sa...

Ser ut som ni hade en väldigt bra dag..
men din mat, den där klumpen mitt i, var det kyckligen??