onsdag 29 juni 2011

Testpatrullen testar


Jag är ju en sk Buzzador, jag får alltså saker att testa själv och även att ge till mina vänner så dom kan prova. Nu har jag fått testa Knorr's Bag of taste. Dom finns i tre olika smaker; Barbecue, Paprika och Lemon & Herb. Jag har fått Barbecue att dela ut som prov och jag har några kvar så om ni vill testa så tala om det genom en kommentar.
Man skulle ha kyckling men vi hade fläskfilé hemma och ville testa med det.
Så vi skar fläskfilén i bitar och så la vi bitarna i påsen som man skulle. Sen i med kryddningen och skaka om.Och så in med påsen i ugnen i ca 30 minuter.Både jag och Lovisa var väldigt skeptiska till det hela. Påsen svällde upp som bara den när den blev varm. Jag var säkert på att den skulle sprängas. Men det gjorde den ju inte så klart.

När det gått 30 minuter så tog jag ut formen och klippte upp påsen. Det luktade precis som nygrillat. Vi ville ju ha kroketter till köttet så vi slängde in dom i en kvart typ. Eftersom det luktade så otroligt gott så blev vi väldigt hungriga medans vi väntade. Lovisa tog ut kroketterna alldeles för tidigt först så dom var helt bleka och eländiga. Så jag slängde in dom ett tag till. Sen var det bara att käka och det var verkligen otroligt gott. Vi käkade uppen hel fläskfilé Haha! Nästa gång ska vi prova med kyckling.

.





2 kommentarer:

Marie M sa...

Jag vill gärna prova en om det finns kvar, kanske kan ses till helgen när vi kommer upp?

Malin sa...

Kommer ner till er i helgen med en påse :)