fredag 18 mars 2011

Dagen hitills

Kunde inte sova i natt så jag lekte med min nya mobil, som jag för övrigt gillar väldigt mycket än så länge. Det som är negativt är kameran, som jag visste. Svårt att gå från en kameramobil till en som knäpper kort som bara känns okej. Sen är det batteritiden men det vänjer jag mig nog vid.

Somnade om vid 03.00-tiden och sen vaknade jag igen och somnade om och så vaknade jag och låg och spelade spel på mobilen och sen kollade jag på klockan och då var den 10.30! Herregud, så länge har jag nog inte legat i sängen på tusen år. Ändå la jag mig tidigt i går och sov en timme typ och kollade på hela Big Brother, tror jag iallafall.

Ester var så kissnödig och bajsnödig så hon sprang ut, det brukar hon inte göra. Hon gillar att det snöar lika mycket som jag, så hon sprang och var jätteglad. När vi kom in så var vi jättesnöiga. Eftersom jag skyndade mig ut så hade jag bara jackan på mig, inget under, och när jag tog av mig jackan så rann det iskallt vatten från håret ned på ryggen. Inte skönt. Ester sitter på sin handduk på bordet och tittar ut och fryser så  hon skakar.

Det var skönt att ligga så länge men nu hinner jag inte fixa mig och gå till jobbet, så det blir bilen som vanligt. Ska även in på apoteket och handla till min lilla Evelin som behöver tabletter. Det är så skönt att hon bor i Orsa igen. Nu slipper jag må dåligt för att jag inte kan komma och hjälpa henne när hon behöver mig.

Nu ska jag fixa ordning mig och sen åka till jobbet.

Inga kommentarer: