söndag 27 mars 2011

Bry er om

Kom ihåg att vara rädda om varandra. Det kan gå så snabbt. Jag och Lovisa kunde ha blivit riktigt osams förra lördagen. Men det var precis som att vi båda styrde upp det åt rätt håll. Och jag är så glad att vi gjorde det. Tänk om vi inte gjort det och hon vaknat 30 sekunder för sent? Jag kan inte ens tänka på det. Elaine sa att efter hon varit så nära döden två gånger så omvärderade hon livet. Man ska vara rädd om folk som gör en gott. Folk som är dumma och elaka ska man skita i totalt. Man ska bara koppla bort dom från sin hjärna. Hennes ord är så sanna.

Jag trodde att jag tänkte rätt så rätt i min hjärna över vad som är viktigast i livet. Ändå har jag insett ännu mera vad som verkligen är det. Folk klagar så mycket på skitsaker, alltså verkligen skitsaker. Viktigast i mitt liv är min fina fina familj, mina fina vänner och nära och kära. Det betyder allt. Att man vet att det finns folk som finns för en direkt när nåt hemskt händer. Folk som bryr sig om. Folk som är oroliga över hur man mår. Och jag har en sån familj, jag har såna vänner. Dom är guld värda. 

1 kommentar:

Kanelbullen sa...

Älskar dig min söta och kloka dotter ♥