lördag 16 juli 2011

Slut

Nu har jag bara idag och söndag och måndag kvar av min semester, sen är det jobb igen. Jag gillar inte att ha tidig semester alls. Folk försöker övertyga mig om att det visst är bra med tidig och att det alltid är bättre väder och att det inte spelar någon roll om man har tidig eller sen bara man får vara ledig. Jo, jag kan hålla med om det. Men dom flesta som säger så jobbar inte inom handeln. Jag har fyra veckors ledig och kommer tillbaka till jobbet när det är kanske tre-fyra gånger så många kunder än vanligt. Det är lika mycket mera varor. Allt är mycket mera. Så det blir fullt ös direkt och efter två-tre veckor så är man lika slut som innan semestern. Därför gillar jag sen semester. Då får man gå när det är som mest folk och när man kommer tillbaka så är det mycket lugnare och man kan njuta av att fått vara ledig.

Inga kommentarer: