onsdag 27 juli 2011

Okej nu.

Jag är trött som en get. Somnade sent i natt trots att jag var fruktansvärt trött. Tio i sex så vaknade jag av att Ester började skälla som en dåre och rusade in i hallen. Hon blir galen vissa mornar när tidningen kommer. Jag har ju fel på mitt brevinkast(Orsabostäder som gjort en dum lösning på en grej) så tidningen stoppas bara i en liten bit i inkastet. Och Ester bli oftast helt galen, hon tror väl att det är någon som ska komma in och ta oss. Jag tycker så synd om alla tidningsbud.

Annars har Ester blivit så mycket bättre sista månaden. Hon fick ju en knäpp efter branden. Hon blev rent ut sagt dum i skallen. Vissa hundar har hon varit helt vansinnig på och velat döda. Till och med valpar har hon velat flyga på. Vi har en bra hundman här i Orsa och när jag berättade om Ester plötsliga beteende så skakade han på huvudet och så talade han sa att han visste att vissa hundar fått knäppar efter dom varit på ställen där det fanns död och det kändes som att han misstänkte att hon aldrig skulle bli bra igen. Men jag har varit stenhård mot henne faktiskt. Och nu är hon sig själv igen. Hon tycker om valpar och hon gillar att träffa okända hundar. Vi träffade Ammi här om dagen, hunden som Pia hade några veckor, henne har ju Ester hatat som pesten och inte ens värdigat med en blick. Men nu viftade hon på svansen och verkligen ville till Ammi. Och lilla Ammi blev så glad eftersom hon sett upp så till Ester. Det som är lite konstigt är att hon hela tiden har tyckt om hundar som hon sett sen hon var liten. Inget agg alls mot dom, tvärtom.

Inga kommentarer: