måndag 4 april 2011

Lite grann

Början klockan 15 idag, känns bra faktiskt. Slömorgon hade jag och djuren. Lovisa och Emil sov som grisar. Var till vårdcentralen med min unge. Så nu är hon sjukskriven. Tagit en pyttepromis med Ester som inte alls ville gå, hon ville bara hem till Lovisa. Och Lovisa har fixat en stund själv hemma.

Ester har förresten blivit galen, beter sig som en rabiessmittad hund så fort det kommer andra hundar i närheten. Fast jag vet inte om hon är rädd och arg eller bara arg. Hon skakar och morrar och visar tänderna och visar sig inte från sin bästa sida. Igår bar jag henne samtidigt som hon ville döda en hund som annars är den som vill döda allt han ser. I morse högg hon mot hunden som bor mittemot oss, en stor jättehund som ser ut som en schäfer. Men då blev jag arg och tryckte ner henne i backen. Visserligen så är jag säker på att det här beteendet har med Teddys död men vi måste ju ta bort det ändå.

2 kommentarer:

Marie M sa...

Men stackars, stackars Ester :(
hon sörjer nog nåt fruktansvärt!
Tänk om man kunde prata med dom...

Therese♥ sa...

Kramar till ER. Bra att L är sjukskriven nu!