söndag 17 april 2011

Jag gillar min by

Tre tjejer i 12-14 års åldern kommer pratandes till min kassa.
"Vet ni, jag tror att det är lika här som på vårat sommarställe. Asså man kan glömma att låsa bilen ändå så tar ingen den."
"Va, haha, är det sant? Nä, nu ljuger du väl. Klart att man inte kan låta bilen vara olåst utan att någon tar den."
"Jo, vi har glömt det en massa gånger på vårat sommarställe och bilen är kvar ändå. En gång glömde pappa till och med nycklarna i!"
Dom två andra tjejerna ser väldigt skeptiska ut. Så jag talar om att här kan man faktiskt glömma att låsa bilen mitt i byn utan att någon tar den. Och att man faktiskt även kan glömma bilnycklarna i. Och till och med plånboken kan man glömma utan att risken är stor att någon skulle ta den. Alla tre tjejerna lyssnar och är väldigt impade av att bo i en by. Den ena tjejen säger att hon verkligen ska flytta från Stockholm när hon blir stor. Hon vill bo där man kan vara utan att riskera att bli av med allt för att man skulle råka glömma nåt.

1 kommentar:

Anonym sa...

och här låser vi inte ens ytterdörren när vi inte är hemma... ; ) inte ofta iallafall...
Kramar, Hanna Hmm