onsdag 27 augusti 2008

Jag är verkligen bäst

Lämnade blod i dag. Samtidigt kom det en kille. När jag sa mitt personnummer så sa han att han fyllde år på nästan samma dag. Då sa jag att han nästan var lika bäst som mig. Dom stack honom i armen och så började hans blod rinna ner i slangen. Sen stack dom på mig. Sen fick jag nästan rekord. Jag var iallafall snabbast för dagen. Under 5 minuter tog det att lämna 4,5 dl blod idag. Killen som var nästan lika bra som mig lämnade fortfarande när jag gick...haha! Det brukar tydligen ta runt 10 minuter.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till blodrallyrekordet! Och vilket bra iniatitiv att lämna blod, har tänkt på det så många gånger utan att det blivit av. Men nu kanske?

Anonym sa...

Ja, visst blev sovrummet kanon.


Wow. Vilket blodracerekord.
Bra att ge blod! Borde finnas fler som dig.

:)

Anonym sa...

Du kanske borde gå och kolla upp ditt blodtryck......

Sofia sa...

Anonym: Inte bara blodtrycket som kan påverka. Järnvärden i blodet påverkar också. Det tar ju typ alltid längre tid för killar eftersom de har högre järnvärde än tjejer, eftersom järnet gör att blodet tjocknar mer.

Summan av kardemumman: Skönt för dig, Malin, att det gick fort, men se till att hålla koll på hälsan. :)
Kram

Anonym sa...

Har järnet i blodet något med intelligens att göra också?

Anonym sa...

Hahahah...
Du analyserar saker på djupare nivå än jag ju.