tisdag 27 april 2010

Jag skrev att man ibland tänker man...

Men inte kan jag flytta från Orsa där jag trivs så bra. Min by. Där alla känner alla, på gott och ont. Och byta jobb, nä, hur 17 skulle jag orka genom mina downdagar utan mina kära kunder? Det är sant. Jag har nog dom bästa kunderna i världen. Jag trivs verkligen med att jobba som jag gör. Helt ärligt från hjärtat. På vilket jobb kan man få så mycket rara ord och så mycket uppskattning som en kassörska får? Nä, jag förblir kvar så länge jag älskar mitt jobb. Och karl? Ja, duger inte jag för den jag är så...så får det ju vara helt enkelt. Skulle aldrig göra om mig för att duga åt någon annan. Då är det ju inte jag.

Så jag blir nog kvar i den här hålan, som kassörska på Ica, och lever singel. Vilket liv? tänker nog många. Men faktiskt så gillar jag det. Visst finns det saker jag skulle vilja ändra på men går det inte så får man ju acceptera det.

Puss

3 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Låter bra tycker jag, men man måste ju stötta i alla lägen. Puss!

Hanna Hmm sa...

Men inget fel med att ibland drömma sig bort..... det måste man få göra!

Therese♥ sa...

Klart du ska vara kvar på Ica så länge u trivs där!! Jag skulle nog oxå behöva ett jobb på ica som kune förgylla mina dagar lite ibland =) Jag vill bo i orsa oxå malin..