torsdag 2 augusti 2007

Asgarv

Igår skrattade jag som fan på jobbet. Det var en familj in och båda ena sonen och pappan var omplåstrade. Sonen hade ett stort förband på ena örat och pappa hoppade på kryckor och hade ett förband på det. Den lilla dotter snodde pappans kryckor flera gånger och hon var så söt. Det blev så att jag började prata lite smått med familjen. Örongrabben sa att det var läkarens fel att pappa hade kryckor. Jag fattade noll så mamma och pappan berättade historien.

Sonen hade fått en fistel i örat som blivit inflammerad. Så hela lördagen hade dom tillbringat på Mora lasarett. Sonen blev inlindad och så fick han antibiotika. På tisdagen skulle pappa dela på antibiotikatabletten. Så han tog en kniv men tappade kniven på foten. Så senan till stortån gick av! Så då fick dom åka till lasarettet igen. Jag skrattade som fan. Jag kunde bara inte hålla mig. När jag sansade mig lite så sa jag att dom säkert inte skulle våga åka till Orsa igen. Men dom skulle ge Orsa en chans till nästa år. Mamma berättade att dom faktiskt hade varit till Orsa förra året. När hon ammade. Men dottern hade dom inte tagit med sig och inte bröstpumpen heller. Hon trodde att hon skulle sprängas innan apoteket öppnade.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahahahaha! Äntligen kom jag in på kommentarer

Anonym sa...

ha ha ha det där var kul!