onsdag 24 januari 2007

Bara en mamma

Jag får ibland höra att jag skämmer bort mina barn för mycket. Inte med pengar eller saker utan andra saker. Jag skjutsar ofta mina barn när dom ska iväg till kompisar, till bussen, skolan tex. Jag går upp varje morgon och väcker Lovisa och så käkar jag frukost med henne. Om nån av mina barn vill sova hos mig så är det oxå helt okej för mej, fast det är trångt. Jag låter datorn vara i Lovisa's rum för att jag tycker att hon behöver den bättre än mig faktiskt. Om Evelin skulle ringa från Bollnäs och ville hem så åker jag upp direkt oxå. Men det är ju på villkor oxå. Om dom är taskiga mot mig så får dom ju oxå stå sitt kast. Men det kastet ska ju inte vara för evigt. Det är tills jag tycker att det räcker.

Så är dom bortskämda för det, så okej, då är dom väl det då. Men det är ju mitt eget val och jag själv lider inte det minsta av det. Och om nån annan gör det så är det upp till dom. Men jag blir lite ledsen när nån ser ner på mina ungar över det. Det är jag som ställer upp på dom och ingen annan.

Hade jag tyckt att allt var jobbigt så hade jag inte gjort det här för dom, jag ställer upp med det jag gör för att jag vill det.

Puss mina "bortskämda" ungar!!

3 kommentarer:

Sofia sa...

Jag tycker det är bättre med föräldrar/mammor/pappor som skaffar barn och skämmer bort dem lite (om folk nu vill kalla det så) än de som skaffar barn och sedan lämnar dem vind för våg åt sitt öde. Kram!

Kanelbullen sa...

Ja,herregud vad jag har kört fram och tillbaka över allt. Inte så mycket med er stora, men med den lilla. Skolan-stallet-hem. Men hellre för mycket än för lite. Dom växer ju upp och kommer klara sig själva så bra så. Du kommer inte att behöva hämta dom när dom är fytio år. Jo, om bilen går söndet eller så. Man gör det för man bryr sig. Puss min unge

LiNdA sa...

Du e så snäll Malin, d ska vara glada som har en mor som ställer upp som du gör.
å tänk vad du kan kräva tillbaka skjuts sen när de själva får körkort ;o)