fredag 3 december 2010

Söta kunder

Stod i kassan idag. Ful och fet och blek och trött, ja jag ser ut mest som skräp och känner mig som en soptipp typ. Då kommer det en farbror fram och ser att vi har nya kortdragare. "Vilken fin va?" säger jag. Och farbrorn svarar "Ja, lika fin som kassörskan". Då kan man inte låta bli att le.

Och glad blev jag även, när en annan halvstammis drog och krånglade med sitt kort och så funkade inte kontakten med banken och jag kunde inte låta bli att skratta för det krånglade så mycket, och han sa "Vet du, jag är skitirriterad på er nya kortläsare, riktigt irriterad faktiskt, men tack vare ditt glada sätt så känns det okej ändå".

Såna där små kommentarer kan göra att dagen plötsligt känns mycket bättre.

4 kommentarer:

LiNdA sa...

Tumme upp!!

Kanelbullen sa...

Gilla!

Maria sa...

Gillar också. =)

Therese♥ sa...

Jag med :)